Προγραμματικές θέσεις

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011

 ΓΕΝΙΚΑ

Η ανάγκη  έκφρασης των εργαζόμενων στις Δ.Ο.Υ και η αντιμετώπιση των καθημερινών προβλημάτων μας, κύρια εργασιακών όσο και οικονομικών είναι επιτακτική και αναγκαία όσο ποτέ.

Το Συνδικαλιστικό Κίνημα του χώρου μας ανέδειξε τον εργασιακό μας χώρο, με τη σημαντική αύξηση  των  εισοδημάτων  μας, τη δημιουργία δεδομένων εργασιακής προοπτικής για όλους τους συναδέλφους.

Σ΄ αυτή τη συγκυρία

–   της δημοσιονομικής κατάρρευσης της χώρας

–   της κρίσης της πολιτικής και της κοινωνίας

–   της κρίσης των  θεσμών και αξιών

–   της ανεξέλεγκτης  δράσης του νεοφιλευθερισμού, ως οικονομικού

μοντέλου ανάπτυξης, σε βάρος της κοινωνίας

       –   της κυριαρχίας των αγορών πάνω στην κοινωνία,

δεν μπόρεσε να πρωταγωνιστήσει και να επιβληθεί, ως κυρίαρχη συνδικαλιστική δύναμη, στην οικονομική ένδεια και υπηρεσιακή απαξίωση.

Είναι γεγονός ότι οι συνάδελφοί μας περίμεναν περισσότερα από εμάς.

Είναι αλήθεια ότι δεν μπορέσαμε να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες τους σ΄ αυτή την ακραία  συγκυρία.

Σεβόμαστε τον τρόπο συνδικαλιστικής & πολιτικής σκέψης καθενός.

Το Συνδικαλιστικό Κίνημα δεν πρέπει να κυριαρχείται από λογικές διαμαρτυρίας μόνο ,αλλά  και από λογικές  δημιουργικής δράσης που να  οδηγούν σε αποτελέσματα.

Η απουσία ουσιαστικής και αποτελεσματικής παρέμβασης στην κοινωνία υπονόμευσε  κάθε συλλογική έκφραση και δράση.

Οι θεσμοί  απαξιώθηκαν,  από την  κυριαρχία αγοραίων αντιλήψεων.

Το  κράτος  κατέστη αναποτελεσματικό, πελατειακό και εχθρικό  σε κάθε έννοια <<κράτους δικαίου>>.

Η συγκέντρωση της οικονομικής εξουσίας, σε όλο και λιγότερους, σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο, υποθήκευσε τους πολιτικούς και την πολιτική.

Το ιδεολογικό-κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο λειτουργίας των θεσμών και γενικότερα της δημοκρατίας έχει καταρρεύσει.

Κάτω από αυτό το πρίσμα τίθεται το ζήτημα της σχέσης οικονομίας με την πολιτική και τη διανομή του πλούτου, σ΄αυτούς που τον παράγουν.

Έτσι εκτός από την παγκόσμια κρίση, βιώνουμε και την εθνική κρίση που είναι κρίση πολιτική ,οικονομική, κοινωνική.

Η συντηρητική αντίληψη η οποία  πιστεύει ως   φυσικό νόμο το δίκαιο των αγορών και του ισχυρού, ακόμη και όταν υπάρχουν φαινόμενα οικονομικής και κοινωνικής εκτροπής, αφ΄ ενός και η ιδεολογική φτώχεια, αφ ΄ ετέρου  έχουν οδηγήσει  σε <<αγώνες>> συνθημάτων.

Το Συνδικαλιστικό Κίνημα οφείλει , με τη χάραξη μιας νέας στρατηγικής ,να απαντά με θετικό και αξιόπιστο τρόπο στις ανάγκες και τα προβλήματα των εργαζομένων.

Ζούμε σε κοινωνίες αστάθειας και ανισορροπιών, αδικίας και ανισότητας, που δεν μπορεί να επιλύσει ο αγοραίος αυτοματισμός.

Με πλατφόρμα κατά  του Μνημονίου και αυστηρή κριτική για τα «άδικα και άνισα μέτρα σε βάρος των εργαζομένων» βροντοφωνάζουμε:

 – Ότι η  ασκούμενη οικονομική και κοινωνική πολιτική (Μνημόνιο 1, Μεσοπρόθεσμο, Μνημόνιο 2, κλπ ) δεν έχει καμία σχέση με τις αρχές, τις ιδέες, τις αξίες, μας ,για τις οποίες στρατευτήκαμε και  αγωνιστήκαμε.

– Ο κόσμος της μισθωτής εργασίας -εν ενεργεία και συνταξιούχοι- δεν αντέχει άλλο.

Ζητάμε  πολιτική αναδιανομής του πλούτου – μέσω των μισθών και μέσω της φορολογίας και των λειτουργιών του κοινωνικού κράτους- υπέρ των ασθενέστερων με προτεραιότητα στους ανέργους και τους χαμηλοσυνταξιούχους.

Αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε από την κυβέρνηση :

Να απορρίψει και να αποδεσμευτεί από την απαίτηση για εκποίηση των δημοσίων επιχειρήσεων και οργανισμών στρατηγικής σημασίας και κοινωνικού οφέλους με την εκχώρηση και του management, γιατί στερεί διαχρονικά κρίσιμα αναπτυξιακά εργαλεία από το κράτος (στη θέση των λεγόμενων κρατικών μονοπωλίων εγκαθίστανται τα ιδιωτικά μονοπώλια).

Για μας, τέτοιου είδους επιλογές  αποτελούν τεράστιο πολιτικό και οικονομικό λάθος ιδιαίτερα αυτή την περίοδο, λόγω και της χρηματιστηριακής απαξίωσης και υποτίμησης της αξίας των επιχειρήσεων.

Η διεύρυνση της φοροδιαφυγής και της εισφοροδιαφυγής, η διαχρονική λεηλασία του Δημόσιου πλούτου και  του εισοδήματος των μισθωτών και των συνταξιούχων , η παντελής έλλειψη παραγωγικής βάσης ,επαγγελματικού προσανατολισμού και ότι άλλο μπορεί να προσθέσει κανείς σε ένα διαλυμένο κράτος , συνιστούν την πραγματική  εικόνα της Ελλάδας .

Με διαλυμένες Δημόσιες Υπηρεσίες, με άδεια τα ταμεία του κράτους , με ασφαλιστικά ταμεία που δεν μπορούν να πληρώσουν συντάξεις ,  με την ανεργία να καλπάζει , με ανύπαρκτο παραγωγικό ιστό, η άποψη ότι η χώρα έχει συνολικά χρεοκοπήσει, είναι η  πραγματικότητα.

Δυστυχώς η οικονομική  κατάσταση  της χώρας μας,  διαμορφώνεται, ακραία  δυσοίωνη αφού δεν υπάρχουν συγκεκριμένες εθνικές στρατηγικές, αλλά μόνο διαχείριση δεδομένων που δημιουργεί  η παγκοσμιοποίηση ως η κυρίαρχη παράμετρος  επηρεασμού των εθνικών οικονομιών.


ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΟΥ Σ.Κ – ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

Δεν μπορούμε να αποδεχθούμε, η οικονομική κρίση, να μετατραπεί σε άλλοθι για νέα λιτότητα, νέο αυταρχισμό.

Ένα άλλο μοντέλο παραγωγής, διαχείρισης και διανομής του πλούτου είναι αναγκαίο και το  Συνδικαλιστικό Κίνημα  πρέπει  να συμβάλλει στην ανάδειξη του.

Απέναντι στην κυρίαρχη λογική της ιδιώτευσης, της ανάδειξης του «ΕΓΩ», του εφησυχασμού, οι εργαζόμενοι πρέπει να προβάλουν την απάντηση του “ΕΜΕΙΣ”, την συλλογικότητα την κοινωνική ευαισθησία, τον συνεχή αγώνα για την αποφυγή του κοινωνικού αποκλεισμού , της ξενοφοβίας, της φτώχειας και της ανέχειας.

Οφείλουν τα συνδικάτα να σχεδιάσουν, να προτείνουν και να διεκδικήσουν θεσμικές ρυθμίσεις, που θα στοχεύουν:

• στην πλήρη απασχόληση

• στην ουσιαστική ενίσχυση μισθών και συντάξεων

• στην προστασία των εισοδημάτων

• στην αναβάθμιση των ποιοτικών παραμέτρων της ζωής των εργαζόμενων εντός και εκτός του εργασιακού χώρου (υγεία, πρόνοια, εκπαίδευση, οικολογία – περιβάλλον κ.ά.).

• στον εκσυγχρονισμό του κοινωνικού και πολιτικού συστήματος

• στη διαμόρφωση κλίματος ανάπτυξης της χώρας.

 

ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ

ΚΛΑΔΙΚΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ

 ΣΕ ΘΕΣΜΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ.  ΘΕΜΑΤΑ  ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ

• Η κατοχύρωση αξιοκρατίας, διαφάνειας και αντικειμενικότητας σε κάθε υπηρεσιακή μεταβολή με την εφαρμογή αντικειμενικών, μετρήσιμων, διαφανών και ενιαίων κριτηρίων για την προαγωγή, μετακίνηση, τοποθέτηση και γενικά υπηρεσιακή εξέλιξη του εφοριακού.


ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ – ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ

1. Ανθρώπινο δυναμικό

Το ανθρώπινο δυναμικό που στελεχώνει τις υπηρεσίες του Υπ. Οικονομίας    – Οικονομικών πρέπει :

α. Να  έχει μόνιμη και σταθερή εργασιακή σχέση με το δημόσιο.

β. Να  προσλαμβάνεται  με αντικειμενικά – αξιοκρατικά κριτήρια και πάντα μέσα από τις διαδικασίες του ΑΣΕΠ.

γ.  Να έχει  μόνιμη εργασιακή θέση στις υπηρεσίες του Υπ. Οικονομίας & Οικονομικών, δηλαδή να προσλαμβάνεται  στο Υπουργείο και να συνταξιοδοτείται από αυτό.

     δ. Να εξαιρεθεί από το λεγόμενο  νεοεφεύρημα   του « κρατικού υπαλλήλου».

ε. Να έχει ξεκάθαρο συνταξιοδοτικό – ασφαλιστικό καθεστώς .

στ. Να έχει αποδοχές που να είναι αντάξιες των προσφερομένων υπηρεσιών υλοποίησης του κρατικού προϋπολογισμού.

ζ. Να έχει ευπρεπές και ασφαλές εργασιακό   περιβάλλον   ώστε οι συνθήκες προσφοράς εργασίας να ικανοποιούν τον ίδιο  καθώς και τον φορολογούμενο, δείχνοντας ταυτόχρονα πως η καρδιά του κράτους είναι άριστα οργανωμένη .

 2.  Υπηρεσιακές Μεταβολές

Οι υπηρεσιακές  μεταβολές αποτελούν κομβικό στοιχείο  – ίσως το παν –  για την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία –  εν γένει – της Δημόσιας Διοίκησης  και ειδικότερα του Υπ.  Οικονομικών.

Εδώ δοκιμάζεται ολόκληρο το πολιτικό μας  σύστημα και  το προσωπικό του, το συνδικαλιστικό σύστημά  μας και τα στελέχη του, καθώς και κάθε θεσμός εξουσίας και οι εκπρόσωποί του.

Πρέπει λοιπόν οι υπηρεσιακές μεταβολές απαρέγκλιτα να διέπονται από θεσμικό πλαίσιο καθορισμένων αξιοκρατικών – αντικειμενικών κριτηρίων, και πάντα μέσα από διαδικασίες απόλυτης διαφάνειας.

Αγωνιζόμαστε  για :

α. Απλό και εφαρμόσιμο σύστημα τοποθετήσεων – μεταθέσεων.xωρίς την αναξιοκρατική- ρουσφετολογική <<βιομηχανία>>αποσπάσεων.

β.  Θεσμικό αξιοκρατικό πλαίσιο αξιολόγησης – τοποθέτησης  των  προϊσταμένων όλων των επιπέδων διοίκησης.

γ.  Την δημιουργία και εφαρμογή  κώδικα δεοντολογίας υπηρεσιακής εξέλιξης  για όλες τις υπηρεσίες του Υπουργείου, ως επίσης και για την επιλογή των προϊσταμένων όλων των βαθμίδων.

δ. Διεκδικούμε την κατάργηση των διατάξεων του Ν. 4002/2011 με τις οποίες επιλέγονται και τοποθετούνται προϊστάμενοι όλων των βαθμίδων , από την πολιτική  ηγεσία ,ρουσφετολογικά και χωρίς κανένα κριτήριο.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΟ – ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ

 1. ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΟ

α.         Απαιτείται η δημιουργία ενός Βαθμολογίου για  Δημόσια Διοίκηση μακράς πνοής,

το οποίο :

  1. Να το διέπουν η αξιοκρατία και η λειτουργική αποτελεσματικότητα
  2. Να μηδενίζει την  γραφειοκρατία   κάθε είδους
  3. Να εξαλείψει  την λογική της εξουσιομανίας  απέναντι στο πολίτη.
  4.  Να υπηρετεί τον πολίτη και να απαντά στις ανάγκες του και όχι να είναι εργαλείο της γραφειοκρατίας, των κάθε λογής παραγόντων, καθώς και των οικονομικών συμφερόντων.

2.  ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ

Η  μέχρι σήμερα πολιτική αμοιβών στο δημόσιο έχει τα χαρακτηριστικά του λαϊκισμού που εκφραζόταν με « τα περί ίσων αμοιβών»  στην Δημόσια Διοίκηση.

Αυτό  ήταν μια αυταπάτη  για τους  Δημόσιους υπαλλήλους και ταυτόχρονα μια άριστη τακτική υπεκφυγής αντιμετώπισης του ζητήματος, από τις εκάστοτε κυβερνήσεις .

Εμείς δεν μπαίνουμε σ΄αυτή την λογική της αυταπάτης.

Πιστεύουμε πως ο κάθε κλάδος, ή κλάδοι της Δημόσιας Διοίκησης, πρέπει να αμοίβονται με βάση το αντικείμενο της εργασίας τους.

Θεωρούμε πως το Υπ. Οικονομικών πρέπει να έχει το δικό του Μισθολόγιο   με βάση τις ιδιαιτερότητες της εργασίας που παρέχουν οι εργαζόμενοι σ΄αυτό .

Η ιδιαιτερότητα αυτή έχει να κάνει με το ευαίσθητο φορολογικό – εισπρακτικό αντικείμενο, τον  φόρτο εργασίας, την ευαισθησία προσφοράς των υπηρεσιών μας απέναντι στον φορολογούμενο, καθώς και την αξιοπρέπεια που πρέπει να έχει ο φορολογικός  λειτουργός στην κοινωνία.

Το μισθολόγιο με αυτά τα χαρακτηριστικά μπορεί να είναι  συνδεδεμένο με το αποτέλεσμα προσφοράς της εργασίας μας.

Πάντα όμως το αποτέλεσμα πρέπει να  προσμετράται για το σύνολο των εργαζόμενων και όχι για μια συγκεκριμένη ομάδα ή το άτομο.

Απαιτούμε επιτέλους Μισθολόγιο Οικονομικών Υπαλλήλων με ενσωμάτωση των πρόσθετων αποδοχών μας στους Βασικούς Μισθούς και εξίσωση μισθών και συντάξεων μ’ εκείνους των εφοριακών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ

Διεκδικούμε:

Την εκπαίδευση των συναδέλφων μας μέσα από την αναβίωση της Σ.Ε.Υ.Υ.Ο.,  για την εκπαίδευση των εργαζόμενων με την απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων και συγκεκριμένα:

• Την προώθηση Σεμιναρίων μέσω Διαδικτύου, ώστε να καταστεί ευχερής και διαρκής η επιμόρφωση όλων των Συναδέλφων όπου και αν υπηρετούν.

• Την αξιοποίηση του ΤΑΧΙΣ ΝΕΤ και κάθε άλλου πρόσφορου μέσου για την διαρκή ηλεκτρονική εκπαίδευση με σύγχρονα, αξιόπιστα και έγκυρα συστήματα αρχικής εκπαίδευσης, μετεκπαίδευσης και επιμόρφωσης.

• Την υποχρεωτική εκπαίδευση των νέων συναδέλφων, με την εκπόνηση και εφαρμογή ολοκληρωμένου σχεδίου εκπαίδευσης σε γενικά θέματα αρχικά, και σε κάθε  αντικείμενο, μετέπειτα.

• Την χορήγηση φορητού Η/Υ  σε όλους τους εφοριακούς που ασχολούνται με τον φορολογικό έλεγχο, την χορήγηση ειδικού λογισμικού και την διαρκή αναβάθμιση, ενημέρωση και ενίσχυση του.

• Την δυνατότητα σε κάθε εργαζόμενο να παρακολουθεί αρχικά το σεμινάριο που αντιστοιχεί στον τομέα του, με αδιάβλητη, διαφανή και ενιαία διαδικασία επιλογής (π.χ. κλήρωση). Την δυνατότητα ΟΛΟΙ να εκπαιδευθούν σε ΟΛΑ τα αντικείμενα που επιθυμούν.

• Να καθιερωθεί υποχρεωτικά η συμμετοχή σε σεμινάρια διοίκησης σε όσους επιθυμούν να κριθούν Διευθυντές και για όσους είναι ήδη Διευθυντές.


ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ  ΧΩΡΩΝ  

Διεκδικούμε τη στέγαση των υπηρεσιών σε  κτίρια που να πληρουν όλους τους όρους υγειινής  και ασφάλειας.

Να βρίσκονται δε χωροταξικά σε τέτοια περιοχή, ώστε  η πρόσβαση σ’ αυτά  να είναι δυνατή στους εργαζόμενους και φορολογούμενους, με κάθε μέσο και  κύρια,  με δημόσια μέσα μεταφοράς.

ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ

• Διεκδικούμε την άμεση ικανοποίηση όλων των αιτημάτων μετάταξης σε ανώτερη κατηγορία όλων των συναδέλφων που κατά το διάστημα της υπηρεσίας τους αφιερώνοντας σημαντικό προσωπικό και οικογενειακό χρόνο, απέκτησαν πτυχίο ΑΕΙ, ΤΕΙ ή απολυτήριο Λυκείου, ως επίσης και όσων ειδικοτήτων έχουν ξεπεραστεί από τη σύγχρονη τεχνολογία και οι συνάδελφοι αυτοί ασκούν άλλα εκτός της ειδικότητάς τους καθήκοντα (π.χ δακτυλογράφοι κλπ).

Είμαστε αντίθετοι  σε κάθε μετάταξη  υπαλλήλων προς  τον κλάδο μας, για το λόγο ότι ως εξειδικευμένος κλάδος,έχουμε ανάγκη από εξειδικευμένο προσωπικό .


ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΑ ΔΑΝΕΙΑ

Η βίαια περικοπή των αποδοχών μας δημιουργεί νέα δεδομένα στις οικογένειες των εργαζομένων στο Υπ. Οικονομικών.

Οι οικογενειακοί μας  προϋπολογισμοί και προγραμματισμοί έχουν ανατραπεί και  οι υποχρεώσεις μας  είναι μαγαλύτερες του εναπομείναντος  εισοδήματός μας.

Οι αποδοχές μας  ήταν μόνιμες και διαρκείς  και με βάση αυτές αναλάβαμε και ανάλογες υποχρεώσεις.

Οι οικογένειές μας βρίσκονται σε δεινή κατάσταση , χωρίς δική μας ευθύνη και  γι΄αυτό με βάση την διαμορφούμενη κατάσταση απαιτούμε:

  1. Ανάλογη ρύθμιση μείωσης τόσο των επιτοκίων όσο και του κεφαλαίου των δανείων από τις τράπεζες και το Τ.Π.&Δ.
  2. Να σταματήσει τώρα κάθε μέτρο όχλησης από τις Τράπεζες και το Τ.Π.&Δ.
  3. Να δοθεί ικανή περίοδος χάριτος,  καθώς και επαρκής  επιμήκυνση  των κάθε είδους δόσεων.

ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΕΦΕΔΡΕΙΑ

Η εργασιακή εφεδρεία   είναι ευθεία απόλυση εργαζομένων για πρώτη φορά από το Δημόσιο.

Μας ξαναγύρισαν στην «Πλατεία Κλαυθμώνος», χωρίς να υπολογίζουν τις συνέπειες στην Δημόσια Διοίκηση και τις οικογένειες των εργαζομένων.

Απομακρύνονται ικανοί και έμπειροι εργαζόμενοι στο αποκορύφωμα της υπηρεσιακής απόδοσής τους, οδηγώντας ταυτόχρονα  στη διάλυση   τη Δημόσια Διοίκηση.

Απαντούμε :

–                      Αντίδραση και αγώνες απέναντι στη νεο-φιλελεύθερη επέλαση

–                      Καμία εφεδρεία – απόλυση

–                      Να πάρουν πίσω αυτόν τον Παράνομο Νόμο

–                      Να αναλάβουμε πρωτοβουλία Αγωνιστικού και Δικαστικού συντονισμού όλων των συναδέλφων, για να ακυρώσουμε αυτές τις απαράδεκτες  απολύσεις.

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ  &  ΟΡΓΑΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ

Δεν αποδεχόμαστε σε καμία περίπτωση και με καμία πρόφαση την ιδιωτικοποίηση Υπηρεσιών ή δραστηριοτήτων των φορολογικών Υπηρεσιών.

Διεκδικούμε:

• Διατήρηση και ενίσχυση της ελεγκτικής φυσιογνωμίας των ΔΟΥ, με την εξασφάλιση προϋποθέσεων συνεχούς αναβάθμισης τους και προοπτικής, με τη συμμετοχή  όλων των συναδέλφων  που έχουν  τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, στις ελεγκτικές διαδικασίες.

• Εκσυγχρονισμό και ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής και διαδικτυακής υποδομής των υπηρεσιών.

Άμεση αναβάθμιση του υπάρχοντος ηλεκτρονικού εξοπλισμού και των λειτουργικών συστημάτων που αντιμετωπίζουν ήδη σοβαρά προβλήματα.

Πρόβλεψη, ώστε σε συγκεκριμένο χρονικό σημείο όλες οι θέσεις εργασίας, όλων των υπηρεσιών να διαθέτουν Η/Υ, συνδεδεμένο με το δίκτυο της κάθε υπηρεσίας.

• Ζητάμε την επίσπευση της ολοκλήρωσης του νέου προγράμματος υποστήριξης του ελεγκτικού μηχανισμού «ELENXIS».

• Αναβάθμιση της λειτουργίας του ΣΔΟΕ και καλύτερο συντονισμό των  περιφερειακών τμημάτων με την Κεντρική Υπηρεσία.

• Λειτουργία των υπηρεσιών μας (όπως και σε όλη την Ευρώπη), χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία του φορολογούμενου, με την αξιοποίηση FΑΧ, ΙΝΤΕRΝΕΤ, τηλεφώνου, αρχείων άλλων Υπουργείων κ.λπ.

• Αντιμετώπιση με δραστικές πολιτικές των γραφειοκρατικών διαδικασιών με την μεταφορά των αρχείων των ΔΟΥ σε ηλεκτρονική μορφή, διάθεση των εντύπων μέσω ΙΝΤΕΡΝΕΤ κ.λπ.

Προτείνουμε:

• Να επιτραπεί η πρόσβαση στο ΙΝΤΕΡΝΕΤ σε όλους τους συναδέλφους εργαζόμενους.

Η πρόσβαση αυτή να αφορά ορισμένες τοποθεσίες και να έχει σκοπό τον εκσυγχρονισμό, τη διευκόλυνση και τη μεγαλύτερη παραγωγικότητα στο έργο μας.

Ενδεικτικά ως τέτοια site θα μπορούσαν να είναι:

• της ΠΟΕ-ΔΟΥ, ΑΔΕΔΥ, ΓΣΕΕ και Πρωτοβάθμιων Συλλόγων των εφοριακών.

• του Υπουργείου Οικονομικών ή και άλλων Υπουργείων, της Γ.Γ.Π.Σ.,

• της Φορολογικής Επιθεώρησης (ΝΟΜΟΙ),

• του ΤΕΑ-ΥΠΟΙΚ,

• του Εθνικού Τυπογραφείου,

• site που σχετίζονται με την φορολογία, τη σχετική νομολογία κ.λπ.

Σύνταξη κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και του Υπουργείου Εσωτερικών, ώστε να αρθεί η φραγή εξερχόμενων κλήσεων προς τους αριθμούς πληροφοριών  με την δέσμευση ότι θα απαγορευθεί η απ’ ευθείας σύνδεση των αριθμών που αναζητούνται.

• Αντιμετώπιση σοβαρών προβλημάτων Τεχνικών Διαχειριστών:

Διεκδικούμε την άμεση αντιμετώπιση ειδικών ζητημάτων των συναδέλφων Τεχνικών Διαχειριστών με την υλοποίηση, επιτέλους, μέτρων που θα εξασφαλίζουν την αποδοτικότητα, τον ρόλο και τις συνθήκες εργασίας του κρίσιμου αυτού για την μηχανοργάνωση των ΔΟΥ θεσμού.

• Ζητάμε να τοποθετηθούν σε όλες τις ΔΟΥ και τις άλλες υπηρεσίες μας καταστροφείς εγγράφων, για ν’ αποφεύγονται φαινόμενα να λένε διάφοροι ότι «βρίσκουν απόρρητα φορολογικά στοιχεία στα σκουπίδια».

• Θέλοντας να συμβάλλουμε στην αντιμετώπιση γενικότερων ζητημάτων όπως είναι η προστασία του περιβάλλοντος, διεκδικούμε:

α) Όλα τα κτίρια των ΔΟΥ και τα υλικά τους να γίνουν οικολογικά και τα κτίρια αυτόνομα ενεργειακά με λειτουργίες που σέβονται το περιβάλλον, με πρώτη προτεραιότητα, σε συνεργασία με τους Δήμους, στην πλήρη ανακύκλωση του τεράστιου όγκου χαρτιού που υπάρχει στις υπηρεσίες μας.

β) Καθορισμό ειδικών κριτηρίων στα κτίρια που κτίζει το Υπουργείο και σε αυτά που μισθώνει, για να επιτευχθεί η εξοικονόμηση ενέργειας αλλά και βιοκλιματικοί καθώς και άλλοι περιορισμοί (ανακύκλωσης κ.λπ.).

– Διεκδικούμε ΑΜΕΣΑ τον ανακαθορισμό των οργανικών θέσεων προσωπικού όλων των υπηρεσιών του κλάδου και συγκεκριμένα:

– Την επιτάχυνση και ολοκλήρωση των εργασιών για τον ανακαθορισμό της οργανικής σύνθεσης των ΔΟΥ.

– Τον προγραμματισμό των προσλήψεων που θα προκύψουν ως ανάγκη τουλάχιστον σε βάθος πενταετίας και με δεδομένα όπως:

• ρυθμός συνταξιοδότησης , πληθυσμιακά , οικονομικά & υπηρεσιακά κριτήρια

ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ

• Ο κλάδος μας έχει ανάγκη από υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού και εξειδικευμένο προσωπικό.

Η λογική του <<κρατικού υπαλλήλου>> και το καθεστώς της <<εργασιακής εφεδρείας>> ακυρώνουν τα παραπάνω χαρακτηριστικά, που απαιτούν οι σύγχρονες ανάγκες κρίσιμων υπηρεσιών όπως είναι οι ΔΟΥ και μας βρίσκει κάθετα αντίθετους.

• Πρέπει να σταματήσει κάθε σκέψη για κάλυψη των οργανικών κενών με μετατάξεις υπαλλήλων από άλλες υπηρεσίες,

.• Οι υπηρεσίες μας σήμερα απαιτούν προσωπικό νέο σε ηλικία και υψηλού επιστημονικού επιπέδου, το οποίο να προσλαμβάνεται μέσω ΑΣΕΠ..

• κάλυψη των οργανικών κενών των επιμελητών.

• Πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού (μηχανικών, τοπογράφων κ.λπ.) στις Κτηματικές Υπηρεσίες, για την αποτελεσματικότερη διασφάλιση της Δημόσιας Περιουσίας .

Κατάργηση της ειδικότητας του κτηματικού υπαλλήλου για του εφοριακούς που υπηρετούν στις κτηματικές υπηρεσίες.

• Προσλήψεις πτυχιούχων νομικών σχολών αποκλειστικά για τη στελέχωση του Δικαστικού  Τμήματος των ΔΟΥ.μέσω ΑΣΕΠ.

 

Διεκδικούμε:

α) Την μετατροπή των οιωνδήποτε σχέσεων εργασίας των καθαριστριών, σε σχέση εργασίας πλήρους απασχόλησης και να μπει τέλος στο απαράδεκτο αυτό διαχρονικό καθεστώς προσλήψεων και εργασιακής ομηρίας.

Οι προσλήψεις καθαριστριών στο εξής να γίνονται μόνο μέσω ΑΣΕΠ.

 

 ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ

• Διεκδικούμε την απαρέγκλιτη εφαρμογή του Π.Δ. 344/95 (Μοριακού Συστήματος Μεταθέσεων), βελτιωτικές ρυθμίσεις ύστερα από διάλογο με την ΠΟΕ-ΔΟΥ που θα στοχεύουν στην περαιτέρω ενίσχυση της αξιοπιστίας του και δεν θα δεχθούμε την όποια καταστρατήγηση του.

• Ειδικότερα σε ότι αφορά τις μεταθέσεις των νεοδιόριστων συναδέλφων, ζητάμε να ισχύσουν για όλους ίσα δικαιώματα και να σταματήσει το καθεστώς των μεροληπτικών διακρίσεων με τη μορφή των αποσπάσεων.

ΙΣΟΝΟΜΙΑ & ΙΣΟΠΟΛΙΤΕΙΑ – ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

 

• Να καταργηθούν οι απαράδεκτες διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 56 του Ν. 2056/92, με τις οποίες τίθενται υποχρεωτικά σε αργία οι υπάλληλοι του Υπουργείου Οικονομικών, όταν παραπέμπονται σε δίκες με την κατηγορία της δωροδοκίας.

Η απαράδεκτη αυτή διάταξη πρέπει να καταργηθεί, διότι ουσιαστικά επιβάλλεται ποινή, χωρίς να προηγηθούν απολογία και δίκη.

• Να επανεξεταστεί το ρατσιστικό νομοθετικό πλαίσιο το οποίο με δικαιολογία «τον περιορισμό της διαφθοράς» αφαιρεί πολιτικά, ποινικά και προσωπικά δικαιώματα ΜΟΝΟ για τους εφοριακούς.

. ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ  ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ.

Διεκδικούμε  αναπροσαρμογή των παρακάτω αποζημιώσεων σε ύψος που ν’ ανταποκρίνεται στο αντίστοιχο κόστος ζωής:

• Της αμοιβής των Επιμελητών για επίδοση εγγράφων που είναι καθηλωμένη επί 13 χρόνια.

• Των εκτός έδρας δαπανών.

• Επιδόματος Τεχνικών διαχειριστών.

. Διεκδικούμε:

  • Των εξόδων κίνησης (τα οποία πρέπει να χορηγούνται για όλες τις εργάσιμες ημέρες και στους εργαζόμενους στο ΣΔΟΕ).
  • Του αντισταθμίσματος διαχειριστικών λαθών.
  • Την καταβολή της εκλογικής αποζημίωσης στους δικαιούχους εφοριακούς, που απασχολούνται για τις κάθε είδους εκλογικές διαδικασίες.
  • Την εξομοίωση της εκτός έδρας αποζημίωσης των διοικητικών υπαλλήλων των κτηματικών υπηρεσιών με εκείνη των τεχνικών και μηχανικών των ίδιων υπηρεσιών.


ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

Διεκδικούμε:

Τη θεσμοθέτηση διαδικασιών μόνιμου διαλόγου για τη διαρκή φορολογική μεταρρύθμιση που στοχεύει:

• στην αύξηση των φορολογικών εσόδων ως ποσοστό ΑΕΠ,

• στη μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης μισθωτών και συνταξιούχων,

• στη μείωση της έμμεσης φορολογίας,

• στην αντιμετώπιση των φαινομένων διαφθοράς και ανάδειξης των πραγματικών αιτιών τους,

• στον περιορισμό και την πάταξη της φοροδιαφυγής,

• στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής από το Ηλεκτρονικό εμπόριο,

• στην αύξηση των  αφορολόγητων ορίων,  την αναδιάρθρωση των φορολογίας των συντελεστών των  κλιμακίων της φορολογικής κλίμακαςκαι την  τιμαριθμοποίηση της  κάθε δύο χρόνια.

• αντικειμενικοποίηση φορολογιών και φορολογικών ελέγχων.

Προτείνουμε:

• Αντιμετώπιση του φαινομένου του «φορολογικού ανταγωνισμού» στην Ε.Ε.

Εφαργμογή κοινής ενοποιμένης φορολογικής βάσης.

• Την εθελοντική, κατ’ αρχήν υπαγωγή των ελληνικών επιχειρήσεων σε σύστημα προσδιορισμού της φορολογητέας βάσης, με κοινά αποδεκτούς παράγοντες.

• Την άμεση εφαρμογή της μοντέρνας φορολογικής αντίληψης, που τείνει να περιορίσει τον έλεγχο στην έδρα της επιχείρησης.

Η ανάλυση των φορολογικών προβλημάτων γίνεται με στοιχεία που προκύπτουν από τον φάκελο της επιχείρησης, την ανάλυση των ισολογισμών και διασταυρωτικές ενέργειες.

• Εφαρμογή της Λογιστικής τυποποίησης (Δ.Λ.Π.) και άλλων προτύπων ώστε να είναι δυνατός ο άμεσος έλεγχος των οικονομικών δεδομένων.

• Την χρησιμοποίηση της αρχής της «καλύτερης δυνατής εκτίμησης» για τον εντοπισμό των υποχρεώσεων των επιτηδευματιών σε ΦΠΑ, η οποία βασίζεται στην παρακολούθηση της δραστηριότητας των επιχειρήσεων για ορισμένο χρονικό διάστημα, σε συνδυασμό με την επεξεργασία των δεδομένων από τη βάση που σιγά-σιγά θα δημιουργηθεί.

• Συνεχή εκπαίδευση  στις εξελίξεις του Διεθνούς Εμπορίου και ειδικά του ηλεκτρονικού για να αντιμετωπισθούν τα φαινόμενα φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής.

• Λήψη θεσμικών μέτρων για να εμπεδοθεί στην κοινωνία η ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ, όπως π.χ. η εισαγωγή και διδασκαλία στα σχολεία (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο) σχετικού μαθήματος.

 

 ΠΑΝΔΗΜΟΣΙΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΑ

ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ – ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ


Συνεχείς και επίμονες προσπάθειες του Συνδικαλιστικού Κινήματος του Κλάδου ώστε ν’ αποτελέσουν πρώτης προτεραιότητας ζητήματα στο αγωνιστικό πλαίσιο της ΑΔΕΔΥ τα παρακάτω:

• Διασφάλιση του δημόσιου, καθολικού και κοινωνικού χαρακτήρα του ασφαλιστικού μας συστήματος.

• Επιστροφή με οποιοδήποτε πρόσφορο τρόπο,  της απώλειας που είχαν τα ασφαλιστικά ταμεία από την κακοδιαχείριση των αποθεματικών τους και την άσκηση κοινωνικής πολιτικής με τα χρήματα των κρατήσεων μας.

• Διατήρηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου ως προς τους φορείς χορήγησης της κύριας και επικουρικής σύνταξης, των μερισμάτων και του εφάπαξ.

• Διασφάλιση της κύριας και  της επικουρικής σύνταξης.

• Αντιμετώπιση του θέματος της δεύτερης επικουρικής σύνταξης (ΤΕΑΔΥ) και επιστροφή των αποθεματικών στους δικαιούχους.

• Υπολογισμό της σύνταξης στο 80% των εν ενεργεία συντάξιμων αποδοχών με βάση το μισθό εξόδου.

• Εγγύηση του κράτους για τα κατώτερα ποσοστά σύνταξης από το ΜΤΠΥ και ΤΕΑΔΥ, για τα οποία μέχρι πρόσφατα το κράτος ως εργοδότης δεν είχε καμιά συμμετοχή.

• Υπολογισμός της σύνταξης για όλους τους ασφαλισμένους στα 35/35.

• Μελέτη και επίλυση θεμάτων διαδοχικής ασφάλισης.

• Αντιμετώπιση των προβλημάτων από την καταβολή του εφάπαξ, του βοηθήματος από το ΤΕΑΔΥ του μερίσματος του ΜΤΠΥ και της κύριας σύνταξης.

• Διατήρηση των ρυθμίσεων για πρόωρη συνταξιοδότηση.

• Αναγνώριση στρατιωτικής θητείας ,χωρίς εξαγορά, ως συντάξιμης υπηρεσίας.

• Αναγνώριση πλασματικού συντάξιμου χρόνου στις γυναίκες ανάλογα του αριθμού των τέκνων, χωρίς εξαγορά.

•  Αύξηση των συντάξεων αναπηρίας και θανάτου.

• Δικαίωμα εξαγοράς πλασματικού συντάξιμου χρόνου στους υπηρετούντες σε παραμεθόριες περιοχές.

• Πλήρη σύνταξη στην τρίτεκνη μητέρα με 25ετή υπηρεσία και όριο ηλικίας τα 55έτη.

• Αύξηση των κρατικών δαπανών για ΥΓΕΙΑ – ΠΡΟΝΟΙΑ στο 6% του ΑΕΠ.

• Αύξηση των πόρων προς τον Φορέα Υγείας για την χορήγηση παροχών έτσι ώστε να διασφαλίζεται.

• Αναπροσαρμογή των τιμολογίων και υπογραφή σχετικών συμβάσεων με τους ιατρικούς συλλόγους.

• Κατάργηση της συμμετοχής στα φάρμακα για τα ανήλικα τέκνα, τα χρόνια νοσήματα, και μείωση στο 5% για τους υπόλοιπους ασφαλισμένους.

• Κατοχύρωση του επαγγελματικού ατυχήματος και της επαγγελματικής ασθένειας και στο χώρο του Δημοσίου.

• Αύξηση Βασικών Μισθών [Βασικό μισθό 1.400 ευρώ (Εισαγ. Μ.Κ. ΥΕ κατηγ.)]

• Διπλασιασμό του επιδόματος τέκνου με αναπηρία άνω του 67%.

• Αύξηση των δαπανών για παιδεία και υγεία.

• Ειδικές ρυθμίσεις – διευκολύνσεις για τη γυναίκα-μητέρα εργαζόμενη δημόσιο υπάλληλο (άδειες μητρότητας, ασθενείας κ.λπ.).

 

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ

Το ΣΚ του χώρου μας πρέπει να αναδείξει τη λειτουργία του με κανόνες και δράσεις όπως:

1. Λειτουργία των  συνδικαλιστικών οργάνων με συνέπεια, διαφάνεια, τεκμηρίωση, δημοκρατικότητα και κυρίως αποτελεσματικότητα.

2. Υλοποίηση των καταστατικών διατάξεων (π.χ. έκδοση εντύπου) και των αποφάσεων συνεδρίων.

3. Έμφαση στην ενημέρωση των συναδέλφων, με τεκμηρίωση θέσεων.

4.  Πλήρης αξιοποίηση της πληροφορικής με  εγκατάσταση νέων συστημάτων.

5. Ενεργοποίηση των  ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ.

 

ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ – ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ

Συνδικαλιστικού Κινήματος

Στη νέα εποχή

Χαράζουμε νέους δρόμους

ΕΜΕΙΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ