Nov 042013
 
 04/11/2013  Posted by  Άρθρα

Του Πέτρου Θάνου

Τον Ιανουάριο του 2013 στην έκθεση της Ε.Ε. και του Δ.Ν.Τ., μεταξύ άλλων αναφερόταν ότι ένας από τους λόγους της καθυστέρησης  της είσπραξης των προβλεπόμενων εσόδων ήταν και οι πολιτικές παρεμβάσεις στην φορολογική Διοίκηση, τονίζοντας την αναγκαιότητα της απεξάρτησής της, από τις παρεμβάσεις αυτές, αλλά και απαραίτητη προϋπόθεση την πλήρη αυτονομία, αλλά και το ενιαίο του φορολογικού ελέγχου.

Στην επικαιροποιημένη έκθεση του Μαΐου του 2013, η τρόικα υποδεικνύει την υπαγωγή του ΣΔΟΕ στην Γ.Γ.Δ.Ε, αλλά η κυβέρνηση με την συμφωνία και του συμπροεδρεύοντος, αποφασίζει το αδιανόητο!!! Μεταφέρει τον προληπτικό έλεγχο στις ΔΟΥ, με αναφορά στην Γ.Γ.Δ.Ε., όταν για τους γνωρίζοντες και μη, το κύριο αντικείμενο του ΣΔΟΕ  είναι ο προληπτικός έλεγχος και σήμερα οι αρμοδιότητες του ΣΔΟΕ είναι πλέον και οριστικά υπό την καθοδήγηση του Υφυπουργού της, αλλά και του διοριζόμενου από αυτήν, (άγνωστο με ποια διαδικασία) Ειδικού της Γραμματέα, με αρμοδιότητα τώρα αλλά και αποκλειστικό αντικείμενο, ό,τι έχει σχέση με τον έλεγχο των μεγάλων υποθέσεων.

Μοιραία εύκολα κανείς να διολισθαίνει σε θεωρίες «συνωμοσίας», αλλά και πολύ εύκολα να ξεφύγει από αυτές (τις θεωρίες), όταν από μόνος του δώσει απαντήματα στα παρακάτω:

1. Πως είναι δυνατόν μέχρι σήμερα να έχουν υλοποιηθεί στο ΥΠΟΙΚ, όλες οι υποδείξεις της τρόικα, εκτός από αυτές που έχουν να κάνουν με τον τρόπο λειτουργίας του ΣΔΟΕ;

2. Ο προληπτικός έλεγχος παύει πλέον να υπάρχει, γιατί είναι γνωστό σε όλους, ότι οι ΔΟΥ δεν έχουν την δυνατότητα τέτοιου ελέγχου, διότι οι ίδιες δεν έχουν βρει ακόμα τον βηματισμό τους, από την προχειρότητα και χωρίς σχέδιο αναδιοργάνωση-αναδιάρθρωση (οι μισές και πλέον έχουν κλείσει), που επεφύλαξαν για αυτές αλλά και τον απανταχού Έλληνα φορολογούμενο οι πεφωτισμένοι φωστήρες – σωτήρες του αλησμόνητου opengov. Χάος και αλαλούμ επικρατεί και θα επικρατεί καθημερινά στις εναπομείνασες ΔΟΥ με τις ατέλειωτες ουρές των φορολογουμένων. Συνεπώς είναι αδύνατον τις πρωινές ώρες να γίνεται προληπτικός έλεγχος, διότι πολύ σωστά οι υπάλληλοι θα απασχολούνται κύρια με την εξυπηρέτηση των φορολογουμένων και κόντρα στην λογική των τροϊκανών  (συνέβη σε επίσκεψή τους σε ΔΟΥ των Αθηνών), όταν και έγιναν συστάσεις στον Διευθυντή  της, γιατί οι υπάλληλοι του τμήματος ελέγχου ενισχύουν τα άλλα τμήματα για την γρήγορη και σωστή αντιμετώπιση των φορολογουμένων και δεν ασχολούνται με τον έλεγχο. Το απόγευμα οι ΔΟΥ δεν λειτουργούν, το ίδιο δε και τα βράδια. Θα πρέπει δε να τονισθεί ιδιαίτερα ότι το προσωπικό έχει μείνει σχεδόν το μισό, του προ κρίσης υπάρχοντος. Τις τελευταίες ημέρες υπάρχουν πολλές αιτήσεις συνταξιοδότησης αλλά και το κυριότερο από όλα το ΥΠΟΙΚ, συμμετέχει στα μέτρα κινητικότητας, διαθεσιμότητας.

3. Η εποπτεία των μεγάλων ανέλεγκτων υποθέσεων, των εμβασμάτων, της κάθε λίστας με προφίλ ή μη, εντάσσεται άραγε στην λογική της τότε αξιωματικής αντιπολίτευσης  του 2004 και του εν δυνάμει οικονομικού τους επιτελείου, που προεκλογικά και απευθυνόμενοι στους επιτηδευματίες, είχε ως σύνθημα και υπόσχεση το “ψηφήστε μας για να καταργήσουμε το ΣΔΟΕ”   με το τραγελαφικό τότε, όταν μετά τις εκλογές το ΣΔΟΕ συνέχιζε να πραγματοποιεί ελέγχους, να πέφτουν σωρηδόν τα τηλέφωνα διαμαρτυρίας στην Ρηγίλλης, για αθέτηση της προεκλογικής υπόσχεσης. Αναγκάσθηκε τότε η κυβέρνηση να γίνει χαλαρή στους ελέγχους και σε χρόνο ρεκόρ να δημιουργήσει στην θέση του ΣΔΟΕ την ΥΠΕΕ. Μήπως έτσι και σήμερα κλείνει το μάτι στους φοροφυγάδες και την φοροδιαφυγή;

4. Και αν ακόμη τα τμήματα του προληπτικού ελέγχου  συστεγασθούν με το ΣΔΟΕ, αλήθεια πως είναι δυνατόν να ανταποκριθούν στον προληπτικό έλεγχο της Κρήτης οι εφτά (7) τοποθετημένοι  υπάλληλοι με τα τρία (3) αυτοκίνητα που παραχωρήθηκαν;

5. Αληθεύουν οι φήμες ότι δεν προβλέπει η νέα Διεύθυνση Οικον. Εγκλήματος αρμόδιο τμήμα για την Ηγουμενίτσα; Αν ναι, πως είναι δυνατόν η πύλη εισόδου της Ευρώπης στην Ελλάδα που είναι το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, η Εγνατία οδός, να στερείται του προληπτικού ελέγχου;

6. Αληθεύουν οι φήμες ότι η Διεύθυνση  της Δυτικής Πελοποννήσου και μόνο, προβλέπει μία (1) Υποδιεύθυνση για τα δύο (2) τμήματα Τριπόλεως και Καλαμάτας; Αν ναι, έχει αυτό σχέση με κάποια καταγωγή ή κάποια εξυπηρέτηση;

7. Αληθεύει  ότι υπάρχει πρόταση ειδικά για την περιοχή της Αθήνας να λειτουργούν ξεχωριστά δύο (2) υπηρεσίες ΣΔΟΕ με πανελλαδική εμβέλεια; Αν ναι, μήπως πίσω από αυτήν την πράξη κρύβεται Διευθυντικά η τακτοποίηση κομματικού στελέχους της κυβέρνησης.. Ε΄ αυτό και αν γίνει θα κάνει καραμπάμ. Αυτά είναι  ή όχι πολιτικές προσώπων και όχι ανάγκης της κοινωνίας, για να χτυπηθεί η φοροδιαφυγή;

Θέση και άποψή μου για τα παραπάνω είναι ότι οι υπηρεσίες δημιουργούνται από την ανάγκη πάταξης και σύλληψης της φοροδιαφυγής. Δεν δημιουργούνται από προσωπικά οφίτσια και οφέλη. Είναι λάθος ο διαχωρισμός του ΣΔΟΕ, πρέπει να λειτουργεί σαν ενιαία υπηρεσία ακολουθώντας και προσθέτοντας στο έργο όλων των ελεγκτικών μηχανισμών του ΥΠΟΙΚ.

Από την στιγμή που το βάρος δόθηκε στους ελέγχους του ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ  που δημιούργησαν τα φυσικά πρόσωπα εις βάρος της επιχειρηματικότητας και του Ελληνικού λαού, μέσω της φοροδιαφυγής, η κυβέρνηση, η κάθε κυβέρνηση, είναι αναγκασμένη να δημιουργήσει, αλλά και σωστά να εκπαιδεύσει ελεγκτές για την δουλειά αυτή.

Το σπάσιμο του ΣΔΟΕ είναι λάθος και είναι θέμα χρόνου λόγω  της ανυπαρξίας του αποτελέσματος (βλ. ΥΠΕΕ), να δημιουργηθεί πάλι ενιαία ελεγκτική Υπηρεσία διαρθρωμένη σε διαφορετική  βάση και τρόπους ελέγχου. Δεν νοείται πάταξη της φοροδιαφυγής με κατακερματισμένο το ελεγκτικό προσωπικό, σε πολλές υπηρεσίες με το ίδιο αντικείμενο, στόχο και σκοπό.

Κοντολογίς

Η προϋπόθεση της πάταξης της φοροδιαφυγής  δεν είναι το σπάσιμο των Υπηρεσιών, ή οι βίαιες ενοποιήσεις, αλλά η δημιουργία βάσης δεδομένων  πληροφοριών, η άμεση ανταλλαγή και επικοινωνία με τα προϊόντα των τραπεζών, η άμεση και γρήγορη επικοινωνία με ό,τι έχει σχέση με την δημιουργία του πλούτου.

Απεδείχθη περίτρανα δυστυχώς για τον Ελληνικό λαό σε περίοδο κρίσης, ότι οι πειραματισμοί, οι σκόπιμες ή μη λειτουργίες και αποφάσεις της κυβέρνησης, της πολιτικής ηγεσίας, της κάθε καρυδιάς μετακλητών συμβούλων, αλλά και γιατί όχι και της υπηρεσιακής διοίκησης του ΥΠΟΙΚ,  με την προχειρότητα του όποιου σχεδιασμού τους, είχε ένα και μόνο αποτέλεσμα, την διάλυση των υπηρεσιών, ίσως της τελευταίας ελπίδας του στυγνά δοκιμαζόμενου λαού της εξόδου από την κρίση.

Οι παραπάνω πρακτικές και λειτουργίες της κυβέρνησης, της Ηγεσίας του ΥΠΟΙΚ, ενισχύουν την εντύπωση της συνέχισης της ασυδοσίας και της ατιμωρησίας, για όλους όσους ευθύνονται για την διασπάθιση του δημόσιου χρήματος και κυριολεκτικά εξαγριώνει τους πολίτες.

Δεν πρέπει και δεν μπορούμε να συναινέσουμε στην διάσπαση των υπηρεσιών του ΣΔΟΕ και μάλιστα στην πιο κρίσιμη συγκυρία που βιώνει η χώρα μας, διότι οι διασπάσεις ιστορικά παράγουν θετικά αποτελέσματα, όταν το καινούργιο και υποστηρίζεται και βοηθιέται και έχει την δυνατότητα να έχει θετικό αποτέλεσμα.

Δυστυχώς όμως οι τελευταίες πράξεις και ενέργειες της πολιτικής ηγεσίας δίνουν την δυνατότητα να λειτουργήσει η ψυχοσύνθεση στην αγορά, ότι είναι ανεξέλεγκτη με απροσδιόριστη ζημία , η οποία βεβαίως και πάλι θα φορτωθεί στα μόνιμα υποζύγια.

* Πέτρος Θάνος – Μέλος Γ.Σ. ΠΟΕ-ΔΟΥ